En enklere styrehverdag
Vi er et selskap i sterk vekst og utvikling. Nå har vi innledet et nært samarbeid med flere aktører med et bredt tjenestetilbud for boligselskaper. Dette gjør at vi nå er totalleverandør av tjenester innen drift og forvaltning av borettslag, sameier og næringsbygg. Sammen bistår vi styret med alle de viktige oppgavene i den daglige driften og sørger for at dere har full kontroll på regnskap og økonomi.
Last ned vår tjenestebrosjyre i PDF format her
Vi forenkler driften av deres boligselskap
Et styre har et stort ansvar på vegne av beboerne og det kan til tider være en svært krevende oppgave. Vi ønsker å være deres profesjonelle ressurs og gi dere den innsikten dere trenger for å ta gode avgjørelser i selv de mest kompliserte sakene – alt slik at dere kan føle dere tryggere i deres styrehverdag.
Vi vil være en viktig partner for styret og bistå i alle de viktige gjøremålene innen daglig drift og administrasjon av et boligselskap. Vi bidrar med oppfølging av alt fra regnskap og administrasjon til praktisk drift og vedlikeholdsprosjekter. Vi hjelper dere med etablering av lån, forsikring, og kollektivavtaler, slik at dere får best mulig avtaler og vilkår etter deres behov. Vi bistår med risikovurdering og iverksettelse av skadeforebyggende tiltak, og hjelper styret med å opprettholde sine forpliktelser innen HMS og internkontroll.
Full kontroll på regnskap og økonomi
Vår samarbeidspartner innen regnskap er et autorisert regnskapsførerselskap med godkjenning fra Finanstilsynet. Våre regnskapsførere har svært god faglig kompetanse og sørger for at dere til enhver tid har en oversiktlig og ryddig økonomi.
Ved å benytte dere av våre tjenester vil dere få bistand fra en profesjonell partner som sørger for at dere overholder alle tidsfrister, lover og forskrifter. Gjennom en god dialog, vil dere som styre alltid ha det økonomiske overblikket som skal til for å kunne ta gode avgjørelser på vegne av beboere og eiere.
Hva kan vi gjøre som deres eiendomsforvalter?
- Vi utfører alle sider av løpende regnskap, periodisk rapportering, årsavslutning med rapportering til styret og årsmøter. Vi utarbeider budsjett i samråd med styret og foretar løpende budsjettkontroll med avviksrapportering.
- Vi følger også opp tjenesteleverandører, vaktmester, renhold, gressklipp, snørydding etc.
- Fakturering av felleskostnader og husleie, oppfølging av betaling og nødvendig inkasso.
- Innkalling til årsmøter, og klargjøring og utsending av årsmøtedokumenter. Delta på årsmøtet for å bistå med nødvendig informasjon, faglige råd og veiledning, og utsendelse av referat til andels- og seksjonseiere.
- Vi sørger for innsending av lovpålagt rapportering til Skatteetaten av ligningsopplysninger, samt håndtering av oppgavepliktig lønn og honorarer for selskapets ansatte og tillitsvalgte, med løpende rapportering av a-meldinger.
- Bistand ved eierskifter, forsikringssaker, mindre vedlikeholdsarbeider, kontakt med selskapets forbindelser og arkivansvar.
Hvordan kan vi hjelpe deg?
Vi har mange dyktige medarbeidere som står klar til å bistå med det dere måtte ha behov for. Ta kontakt med vår salgsavdeling på post@ajeiendom.no for å avtale en befaring, eller benytt vårt kontaktskjema og fortell oss hva dere ønsker.
Har du spørsmål eller behov for råd?
Se hvordan du kan komme i kontakt med oss